Harga petrol turun..

Alhamdulilah harga petrol turun lagi, walaupun tak memadai (pada aku la..) tapi kira ok la tu. nak jimatkan lagi jom guna i-charge :-)

Harga petrol turun lagi 15 sen
31/10/2008 5:36pm

KUALA LUMPUR 31 Okt. - Kerajaan menurunkan lagi harga runcit petrol dan diesel sebanyak 15 sen berkuat kuasa 1 November ini.

Dengan penurunan itu, harga petrol RON97 dikurangkan daripada RM2.30 kepada RM2.15 dan RON92 dari RM2.20 kepada RM2.05.

Harga Diesel pula dikurangkan daripada RM2.20 kepada RM2.05.

Ini merupakan penurunan harga bahan api yang keempat dalam tempoh lebih dua bulan.

- Utusan

pada aku bukan soal berapa kali turun, tapi adakah penurunan ini boleh memberikan kesan positif atau tak kepada pengguna. ye la dulu depa naikkan mencanak sampai 78 sen, harga barang semua naik. Dengan penurunan yg dah berapa kali ni adakah harga barang juga turun?

Kisah Gempar dan Menyeramkan?....


Kisah gempar dan menyeramkan ini terjadi kepada seorang lelaki yang bekerja di Seremban. Pada hari tersebut (hari khamis petang jumaat) beliau terpaksa balik ke Kuala Pilah kerana keluarganya mengadakan kenduri arwah. Selesai kenduri lebih kurang pukul 11..00 malam, dia pun terpaksa berangkat balik ke Seremban sendirian walaupun agak lewat kerana keesokkannya dia bekerja.

Sampai di Bukit Putus, jalan yang bengkang-bengkok tu, dia pun ternampak seorang perempuan berbaju putih sedang menahan keretanya. Hatinya tergerak pula ingin menolong. Lantas dia pun berhentikan keretanya dan bertanya. Apa halnya Cik Adik malam-malam buta kat sini? Abang... tolong lah saya. Kereta saya rosak ni. Puas dah saya tahan kereta lain. Tapi semuanya tak nak berhenti. Boleh tak tumpangkan saya sampai ke Seremban aje. Saya boleh bayar berapa abang nak??. Entah macam mana dia pun tergerak hati nak menolong perempuan berbaju putih yang cantik tu.

OKlah. Saya pun nak ke Seremban jugak, terkeluar dari mulutnya Tapi hatinya masih lagi was-was. Dia pun membuka pintu dan mempelawa perempuan itu masuk. Perempuan tu bukannya nak duduk kat belakang, terus aje duduk di depan sebelahnya. Nak juga ditegur tapi terlalu pantas perempuan tu tutup pintu dan terus lock pintu. Berdegup jugak hati lelaki tu. Dia cuba tenangkan dirinya seolah-olah takde apa yang berlaku. Dia masih lagi membisu kerana menyesal kenapalah dia dengan mudah aje membenarkan seorang perempuan menumpang keretanya di tengah malam buta ni seorang diri pulak tu.

Tapi yang peliknya, hatinya macam ditarik-tarik supaya menolong perempuan tu. Padahal, dia tu memanglah penakut dengan perempuan! Masing-masing hanya diam membisu beberapa ketika. Tiba-tiba dia mula merasa seram meremang bulu roma bila perempuan tu berbau wangi. Dia pun mulalah membaca ayat-ayat suci yang terlintas di kepalanya. Peluh mula membasahi dahinya. Dia makin tak senang duduk .Perempuan tu kelihatan agak bersinar bila kenderaan yang bertembung menyuluh ke arah keretanya. Dia pun memberanikan diri dengan menjeling ke arah perempuan tu bila sampai ke selekoh yang tajam. Perempuan tu juga memandang kat dia sambil tersenyum. Menampakkan giginya yang putih ditambah lagi dengan baju putih yang dipakainya.

Dia pun beranikan diri dan bertanya

kenapa cik adik ni pakai baju putih malam-malam ni??
ni memang pakaian rasmi saya setiap malam jumaat, katanya.
Saya ada kelas yasin jawab perempuan tu.
Tapi.. putihnya lain macam aje tak pernah pulak saya tengoknya tanya lelaki tu lagi.
Apa yang lain nya sama aje. Eh, betul ke tak pernah tengok??
Eyea lain macam aje. seram pulak saya dibuatnya.
Ehh…. takkan sampai seram.

Pakai aje le Breeze colour baru!!!

Lelaki tu bengang dan terus aje memecut keretanya.

Sekianlah aje ..

Demi anak..







Ermm.. let's try it


This puzzle is called Lateral Thinking .
Scroll down slowly and be honest to yourself.


Think like a wizard . . .




1.
man
------------
board






















Ans. = man overboard






Okay, let's see if you've got the hang of it.








2.
stand
------------
i
















Ans. = I understand










OK . . .




Got the drift ?








Let's try a few now and see


how you fare ?







3. /r/e/a/d/i/n/ g/













Ans. = reading between the lines











4.
r
road
a
d









Ans. = cross road









Not having a good day now, are you ?



Redeem yourself.








5.
cycle
cycle
cycle












Ans. = tricycle









Not easy to figure out ha!







6.
0
------------
M.D.
Ph.D.












Ans. = two degrees below zero







C'mon give it a little thought ! !










7.
knee

light












Ans. = neon light




( knee - on - light )










U can prove u r smart by getting this one.








8.
ground
------------ ---
feet feet feet feet feet feet















Ans. = six feet underground







Oh no, not again ! !









9. he's X himself












Ans. = he's by himself







Now u messing up big time.









10. ecnalg












Ans. = backward glance









Not even close ! !









11. death ..... life












Ans. = life after death









Okay last chance ............ ......




12. THINK













Ans. = think big ! !








And the last one is real fundoo - - -









13. ababaaabbbbaaaabbbb ababaabbaaabbbb. ..






Ans. = long time no 'C'

Model coca-cola terkini...18sx...

Kalau macam ni model Coca-cola agak2 bankrap tak Coca-Cola tak lama lagi.... :-)


Terbukti...batman anak kpd suparman

Terjawablah sudah dari mana asalnya Batman.... baru kita tau Batman sebenarnya anak kepada Superman:

Allah Di Mana-mana

Allah huAkbar! Allah huAkbar! Allah huAkbar!... Allah Maha Besar! Allah Maha Besar! Allah Maha Besar! Itulah perkataan yang selayaknya yang patut diucapkan oleh sekelian mahkhluk di seluruh alam semesta ini. Tetapi malangnya ramai yang engkar? Kenapa?.. kerana ramai yang leka dengan kehebatan dan keindahan dunia menjadikannya kufur nikmat.







Joke: It Sucks to Get Old

An 85-year-old man was requested by his doctor for a sperm count as part of his physical examination.

The doctor gave the man a jar and said, "Take this jar home and bring back a semen sample tomorrow."

The next day the 85-year-old man reappeared at the doctor's office and gave him the jar, which was as clean and empty as on the previous day.

The doctor asked what happened and the man explained: "Well, doc, it's like this - first I tried with my right hand, but nothing. Then I tried with my left hand, but still nothing. .Then I asked my wife for help. She tried with her right hand, then with her left, still nothing. She tried with her mouth, first with the teeth in, then with her teeth out, still nothing.

We even called up Arleen , the lady next door and she tried too, first with both hands, then an armpit, and she even tried squeezing' it between her knees, but still nothing.

The doctor was shocked! "You asked your neighbor?"
The old man replied, "Yep. None of us could get the jar open!"

Sapa ngajor makan dgn tangan kiri ni?

If announce No Bonus this year...


There will be NOOO bonus for this year

WHAT WE SHALL DO????





















AND IF STILL NOTHING HAPPENS WHAT TO DO ????????????????????







Musim bersunat nak tiba..


Tapi pastikan anak anda tidak buat macam ni..hehe








The Banana Test

Wanna a try! Don't cheat hah, God know tau.. :-)

There is a very, very tall coconut tree, and there are 4 animals,
a Lion, a Chimpanzee, a Giraffe, and a Squirrel, who pass by. They decide to compete
to see who is the fastest to get a banana off the tree.
Who do you guess will win?
Your answer will reflect your personality
So think carefully . . . Try and answer within 30 seconds!!!
Got your answer?

Now scroll down to see the analysis.







If your answer is:
Lion = you're dull.
Chimpanzee = you're a moron.
Giraffe = you're a complete idiot.
Squirrel = you're just hopelessly stupid.
-----------------------------------------------------------------------------------------
A COCONUT TREE DOESN'T HAVE BANANAS.
Obviously you're stressed and overworked.
You should take some time off and relax!
Try again next year :-)


hehe..no hard feeling ya :-)

Hari Raya Depavali?

Salam,

Malam tadi dalam perjalanan balik dari Shah Alam, dengar radio Era. Biasa la kan bila musim2 perayaan ni ada la slot2 sampaikan ucapan selamat sambut itu ini kat kawan2, sedara mara dan yang sewaktunya..

So ada la sorang mamat tu tel dari melaka, nak sampaikan ucapan. Dia kata nak ucapkan "selamat hari raya depavali" kat kawan2 india dia dan yang menyambutnya.

Aku tertanya-tanya sendiri (semua dalam kereta dah tidur..) ada ke orang sebut hari raya depavali, biasa orang sebut selamat hari depavali jer! Biar betul mamat tu... lepas ni ada la plak yang sampaikan ucapan selamat hari raya krismas plak :-( bengung betul..

Anyway aku ucapkan Happy Depavali kepada semua penganut hindu di malaysia. Ooo ye la officemate aku nak datang tengahari ni lepas mereka g rumah kawan2 india tempat kerja aku di Puchong. Nak kasi depa makan apa ye..

Kenapa dengan Laptop ni..

Salam,

Aduhh..kenapa la pulak dengan laptop aku ni! Tetiba je off sendiri, setakat ni dah masuk 5 kali dia off sejak aku on dari pukul 7 mlm tadi.

Sedang taip post ni pun dia off. Bila aku on balik takde plak error. Ada sesapa tahu apa sebab tak, tolong ya..

Terima kasih.

Dah habis puasa enam syawal..

Salam,

Alhamdullillah hari ni aku dah habis buat puasa sunat 6 syawal, wife aku dan angah sekali. Hehe.. orang lain buat awal minggu syawal kan, memang tiap tahun aku buat lepas 15 syawal.

Wife aku buat kan lauk kegemaran aku, sambal tempoyak. Masih tak boleh lawan sambal tempoyak mak aku tapi masih tetap sedap :-)

Nampak nya open house masih belum reda, malam tadi jiran aku buat esok ada lagi jiran yang buat. Ada yang tanya aku tahun ni tak buat open house ke, hehe tahun ni wife aku malas nak buat penat katanya. Insyaallah tahun depan jika di panjangkan umur oleh Allah s.w.t.

News: Kopi buat payu dara kecut

Salam, aku rasa oghang pompuan kena baca ni :-) pergh boleh kecut beb!

Pengambilan terlalu banyak kafein jejas hormon dalam badan wanita

LONDON: Pengambilan hanya tiga cawan kopi sehari dikatakan mampu mengecutkan buah dada wanita kerana kafein yang terlalu banyak boleh menjejaskan hormon dalam badan dan menggugat saiznya.

Kajian terbaru yang dijalankan sekumpulan penyelidik menunjukkan lebih banyak kopi yang diminum, lebih kecil saiz buah dada mereka.

Hampir 300 wanita yang mengambil bahagian dalam kajian itu dan mereka ditanya purata jumlah pengambilan kopi sehari dan saiz payu dara mereka diukur.

Keputusan kajian itu yang disiarkan Jurnal Kanser Britain mendapati bahawa dengan hanya meminum sekurang-kurangnya tiga cawan kopi atau lebih sehari sudah cukup untuk mengecilkan saiz buah dada mereka.

Kesannya meningkat bagi setiap cawan kopi yang diminum.

Hampir separuh daripada wanita dalam kajian itu menunjukkan perubahan gen yang dikaitkan dengan pengambilan kopi dan saiz payu dara mereka.

"Meminum kopi boleh memberi kesan besar terhadap saiz buah dada," kata Helena Jernstrom dari Universiti Lund, Sweden, yang mengetuai kajian berkenaan.

"Wanita yang minum kopi tidak perlu bimbang buah dada mereka akan mengecut dengan cepat dalam masa semalaman. Ia akan menjadi lebih kecil tetapi tidak terus menghilang," katanya.

"Bagaimanapun, mereka yang berpendapat boleh meneka wanita mana peminum kopi hanya melalui ukuran baju dalam mereka akan silap.

"Masalahnya, ada dua ukuran bagi sehelai baju dalam iaitu saiz mangkuk dan ukur lilit jadi tidak mudah untuk anda meneka."

Wanita yang minum lebih tiga cawan kopi sehari mempunyai purata 17 peratus saiz buah dada lebih kecil berbanding mereka yang minum kurang tiga cawan sehari.

Wanita yang mempunyai saiz buah dada lebih besar paling berisiko tinggi, kata saintis berkenaan.

Bagaimanapun, kajian itu tidak dapat merumuskan sama ada meminum jumlah kafein yang banyak setiap hari juga boleh menjejaskan kepadatan buah dada. - Agensi

sumber BH

Neurological Test

Di kongsikan oleh rakan, Satu ujian ketangkasan penglihatan dan pengesahan objek. Let's try it :-)

*This is a REAL neurological test. Seat comfortably and feel calm*.

1- Find the C below. Do not use any cursor help.

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOCOOOOOOOO OOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOOOOOOOO OOOOOOOOOO

2- If y ou already found the C, now find the 6 below.

9999999999999999999 9999999999999999 9999999999999999 999999999
9999999999999999999 9999999999999999 9999999999999999 999999999
9999999999999999999 9999999999999999 9999999999999999 999999999
9999999999999999999 9969999999999999 9999999999999999 999999999
9999999999999999999 9999999999999999 9999999999999999 999999999
9999999999999999999 9999999999999999 9999999999999999 999999999
9999999999999999999 9999999999999999 9999999999999999 999999999

3- Now find the N below. It's a little more difficult..

MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MNMMMM
MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMM
MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMM
MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMM
MMMMMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMMMMMMMMMMMM MMMMMM

This is NOT a joke. If you were able to pass this 3 tests, you can cancel your annual visit to your neurologist.

Your brain is great and you're far from having Alzheimer Disease.

Congratulations!

Eye On Malaysia

Eye On Malaysia in Melaka.

Khabarnya dalam proses pembinaan di kota laksamana. Merasa la orang melaka naik gondolan besar ni, huhu aku je yang tak merasa lagi walaupun duk kat KL ni.


Info: Saintis akui khasiat air liur basi

Salam,

Got this article through my email.. :-)

Air liur basi yang diminum bersama air biasa ketika bangun awal pagi, mengandungi beberapa bakteria termasuk jenis baik yang membantu proses penghadaman makanan.

Pakar Pemakanan Jabatan Pemakanan dan Sains Kesihatan, Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan Universiti Putra Malaysia (UPM), Prof Madya Dr Rokiah Mohd Yusof, berkata antara bakteria baik ialah lactobacillus dan bisido bacteria yang berkhasiat mencerna sistem tubuh manusia.

Beliau menyarankan seseorang itu menggosok gigi setiap kali sebelum tidur bagi mengurangkan bakteria yang tidak baik berkumpul di dalam mulut.

“Air liur basi yang diminum bersama air biasa ketika bangun pagi akan masuk ke bahagian usus kecil untuk tujuan penghadaman sebelum berkumpul di dalam usus besar.

Dr Rokiah berkata, air liur juga mengandungi enzim yang boleh menghadamkan karbohidrat dan jika ditelan akan membantu memudahkan makanan memasuki saluran tekak.


So jangan lupa gosok gigi sebelum tidur untuk dapat enzim dan bakteria yang dimaksudkan oleh doktor tu :-)

INFO : How to know if the milk products made in China or Taiwan

Salam,

Here is another good info I got for sharing.

With more and more milk products from China and Taiwan having problem.
We really got to check where the things are produced. Here is a way to
differentiate Taiwan made products and China made products: by looking
at first three digits of its Bar Code.

If the 1st 3 digits are 690, 691 or 692 - China made
If the 1st 3 digits are 471 - Taiwan made

So please spread the words to everyone......

Survey card



jika ada sebarang idea atau cadangan sila email ke anieza87@yahoo.com

Limbo Champion (India)..

Info: Munchy’s ada melamine!

Info dari PPIM, jika was2 tak yah la makan biskut ni :-) banyak lagi biskut lain yg sedap kan...

Berita No.616
MUNCHY'S BUAT HAL LAGI
Monday 20 October 2008 - 16:20:12



Pengguna perlu berhati – hati kerana biskut keluaran Munchy’s dikesan mengandungi melamin.

Ini bukan kali pertama Munchy’s memperdayakan pengguna kerana produk keluaran syarikat ini juga pernah dikesan menggunakan logo halal palsu.

Awas! Pastikan anda meneliti label sebelum membeli apa jua jenis produk makanan.

Sumber PPIM

Chikungunya...

Pernah dengar pasal penyakit ni..chikungunya!

Nak menyebutnya pun tersasul gak lidah..Wabak penyakit ni sedang melanda sekarang, so berhati2 la ye..walaupun tak menyebabkan kematian tapi kesan nya agak teruk juga.

Keluarga aku pun dah kena, abang aku sekeluarga kena bulan Ramadhan yang lepas. Lepas raya ni 2 orang mak sedara aku yang duduk di melaka dan shah alam dah kena dan baru je semalam kakak aku pun kena.

Kesan2 penyakit ni ada beberapa tanda, demam panas dengan tiba, naik ruam merah dan sakit serta bisa2 pada sendi.

Kakak aku kena semalam sampai tak boleh jalan hingga kena papah sebab tak boleh pijak kaki katanya, bisa ya amat bila nak memijak. Kita orang adik2 bawakan ke klinik, doktor kasi injecton.

Pagi ni aku sms kakak aku tanyakan keadaannya, dia balas sms dah ok dah. Penyakit ni berjangkit tapi macam mana cara virus nya boleh berpindah pada orang lain ya.

So far alhamdulillah aku sekeluarga tak terkena lagi..

Wind of Change: Scorpians

SCORPIANS ...

Let's sing with:-)



I follow the Moskva
Down to Gorky Park
Listening to the wind of change
An August summer night
Soldiers passing by
Listening to the wind of change

The world is closing in
Did you ever think
That we could be so close, like brothers
The future's in the air
I can feel it everywhere
Blowing with the wind of change

Take me to the magic of the moment
On a glory night
Where the children of tomorrow dream away
in the wind of change

Walking down the street
Distant memories
Are buried in the past forever
I folow the Moskva
Down to Gorky Park
Listening to the wind of change

Take me to the magic of the moment
On a glory night
Where the children of tomorrow share their dreams
With you and me
Take me to the magic of the moment
On a glory night
Where the children of tomorrow dream away
in the wind of change

The wind of change
Blows straight into the face of time
Like a stormwind that will ring the freedom bell
For peace of mind
Let your balalaika sing
What my guitar wants to say

Take me to the magic of the moment
On a glory night
Where the children of tomorrow share their dreams
With you and me
Take me to the magic of the moment
On a glory night
Where the children of tomorrow dream away
in the wind of change

Minyak dah turun ye?

Pagi ni masa aku singgah shell isi minyak, sampai sorang pakcik bawa ex5. Dia senyum kat aku senyum balik.. :-)

Dalam masa aku isi minyak dengar macam pakcik tu cakap sesuatu sambil memandang kat aku tapi tak berapa jelas, aku senyum jer..yang aku dengar dia kata..isi minyak..minum air.. mungkin dia nak kata minyak cepat habis macam minum kot :-)

Lepas aku letak pam dan nak tutup tangki minyak, pak cik tu tanya minyak dah turun yer? Haah aku kata turun 15 sen pakcik, ooo..banyak gak dah turun yer dia kata..aku senyum je kat pakcik tu sambil kata setakat ni dah turun 40 sen dah, boleh diturunkan lagi tu pakcik.. :-)

Aku start motor dan jalan..sambil tu aku nampak dia terus je angkat pam nak isi minyak. Dia tak bayar pun lagi kat kaunter..hehe..

Info: Serangan Jantung dan Minum Air Suam

Fakta ini sangat bagus. Bukan semata-mata berkenaan air suam, tetapi berkenaan Serangan Jantung ... Masyarakat Cina dan Jepun minum the panas untuk ketika bersarapan, bukannya air sejuk, mungkin inilah masanya kita perlu mengubah tabiat minum semasa makan



Kepada sesiapa yang gemar minum air sejuk, fakta ini sangat bermakna buat anda. Memanglah sesuatu yang nikmat untuk minum segelas air sejuk selepas makan. Walaubagaimanapun, air sejuk akan melikatkan minyak yang kita makan bersama hidangan. Sudah tentu ia melambatkan lagi proses pencernaan. Sekali gumpalan minyak ini bertindakbalas dengan asid di dalam perut, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal. Ia akan selari dengan enzim intestine. Dalam masa terdekat, ia berpotensi bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada kanser. Adalah penting untuk minum sup panas atau air suam selepas makan.





Petanda Lazim Serangan Jantung


Amaran berkenaan serangan jantung – Anda seharusnya mengambil tahu yang petanda serangan jantung bukan sahaja pedih pada sebelah kiri dada. Awasi jika terasa sakit yang menyesakkan pada dada kiri. Mungkin anda belum pernah merasa sakit dada semasa terkena serangan jantung. Muntah-muntah dan berpeluh berlebihan juga antara tanda-tanda lazim. 60% pesakit yang terkena serangan jantung adalah ketika sedang tidur dan tidak boleh bangun dari tidur. Sakit pada dada boleh menyebabkan tidak sedarkan diri. Berhati-hati dan berjaga-jagalah sentiasa. Lebih banyak yang anda ketahui berkenaan serangan jantung, maka lebih peluang untuk anda terselamat.



Kata pakar kardiologi (jantung), jika seseorang telah membaca fakta ini, sebarkanlah ia kepada orang lain yang dikenali, anda mungkin tidak mampu menyembuhkan pesakit, tetapi anda sebenarnya berjaya menyelamatkan seseorang dari menjadi pesakit.

Harga petrol turun lagi..

Alhamdulillah harga petrol turun lagi.. kalau boleh turun lagi :-)



Penurunan kali ketiga 10 hingga 20 sen seliter

PUTRAJAYA: Kerajaan semalam mengumumkan penurunan kali ketiga harga runcit petrol dan diesel antara 10 sen hingga 20 sen seliter, berkuat kuasa hari ini.

Harga petrol RON97 dikurangkan 15 sen seliter daripada RM2.45 kepada RM2.30, petrol RON92 turun 10 sen seliter daripada RM2.30 kepada RM2.20, manakala diesel sebanyak 20 sen seliter daripada RM2.40 kepada RM2.20...berita harian.

Nak jimat lagi boleh la cuba guna i-charge!

Dah Jumpa..

Dapat sikit info dari respeks pasal kampung yang aku cari semalam. Oleh kerana petang tadi balik kerja tak hujan aku plan p cari la kejap.

Sampai rawang masuk ke simpang ke Taman bersatu, bawa moto slow tengok kiri dan kanan. Dalam tu banyak gak kilang2 rupa nya, sampai ke penghujung nampak papan tanda 'UMNO Cawangan Bukit Kelapa". Ni kot kampung yang Haji rahmad nak pergi tu,memang ada pokok kelapa atas bukit tapi sebahagian bukit tu aku tengok dah kena sodok. Aku masuk dalam ada lagi papan tanda yang sama..

Ada sorang mamat indon aku jumpa sedang kemas kan kawasan sekeliling, aku tanya ni kampung pokok kelapa ke. Haah katanya, aku tanya ada surau ke kampung ni. Dia tunjukkan surau nya, hemm agak besar gak surau nya tapi rumah tak la banyak aku tengok. Aku jumpa lagi 2 orang yg sedang sembang kat tepi surau, tanyakan mereka lagi untuk pengesahan. Nama betul nya kampung bukit kelapa, mungkin haji Rahmad silap dengar kot.

Lepas tanya aku balik, sms haji rahmad beritahu aku dah jumpa kampung tu. Malam dia tel semula, dia minta tolong jemput dia dan kawan nya nanti hari jumaat ni.

Terima kasih la bro yang kasi info kat di mana letak naya kampung bukit kelapa ni, ramai gak orang tak tahu pasal kampung ni. Nanti la aku survey apa yang ada kat kampung bukit kelapa ni..

Kampung Pokok Kelapa..

Malam semalam Hj Rahmad tel aku, dia tanya kat mana kampung pokok kelapa di Rawang. Aku tak tahu plak ada nama kampung tu kat rawang ni..aku kata tak tahu dan tanya dia kenapa.

Dia kata dia dan ada sorang dua lagi kawan nya nak pergi ke surau kat kampung tu Jumaat ni. Aku kata aku memang tak tahu tapi nanti aku tanyakan orang2 sini yang mungkin tahu, dia kata ada kilang simen berdekatan. Memang ada kilang simen kat Rawang ni..tapi aku memang tak pernah dengar plak nama kampung tu..

Malam ni aku pergi open house rumah jiran selang 4 rumah deret yang sama, aku tanya semua yang datang tu pernah dengar tak nama kampung pokok kelapa kat rawang. Semuanya tak tahu dan baru pertama kali dengar ni.. :-)

Mana ya letaknya kampung pokok kelapa ni..

Tayar kena paku lagi..

Aku perasan masa pergi open house klinik doktor Ilham semalam, aku masuk parking senget so tayar terkeluar tu yang nampak paku. Besar la juga, sebab aku nak keluar aku tak keluarkan dulu. Bila jalan dengar la bunyi berlaga kat jalan..

Pagi ni aku pesan kat wife aku sebelum balik sg besar pergi kat kedai kereta kat medan atas tu untuk keluarkan paku tu dan tampal jika keluar angin. Tengahari aku tel, dah buat dah. Balik kampung hantar mak mertua aku, along tinggal.

Tengahari keluar p pejabat pos hantarkan i-charge en mohamad di terengganu. Dua unit en zainal aku belum kasi ni..

Rawang -> Banting -> Labuhan Dagang

Sebelum keluar talipon Wak Wan tanya dia di mana, dah duk banting rupa nya. Aku ingat masih di KKB, wife dia dah pencen rupa nya. Dia pelawa datang ke rumah nya di sana, Insyaallah aku kata.

Pergi open house doktor Ilham kat medan puteri atas tu. Dia jemput semua patient dan panel klinik dia. Sampai baru nak mula lepas buat bacaan doa selamat. Banyak gak hidangan, raya la katakan. Aku just makan satay dan roti canai sekeping, kat rumah dah sarapan pun sebabnya. Anak2 aku di pulun nya air batu campur masing2, harap jangan batuk dah le. Tengah makan ada sorang mamat tegur aku, rupanya budak ex-uitm shah masa aku belajar dulu. Course lain tapi dia sama buat pra dengan course mate aku, Balok. Nama gelaran tu, nama betul ntah dah lupa. Rupa nya dia duduk sebelah rumah cikgu yang aku hantar along tuisyen kat blok 3 tu. Minta dia kirim salam kat Balok jika jumpa dia, bulan ramadhan ari tu aku jumpa sorang lagi course mate aku Hamzah (dulu aku panggil Lambert) kat shah alam. Yang lain2 setakat ni tak pernah jumpa la lagi...

En Fazli tel beritahu on the way ke KL malam ni ada program di Damansara kata nya..sambung makan.

Lepas bersalaman dengan doktor, cau.. Wife aku tanya nak pergi ke rumah Wak Wan, aku cakap boleh tapi kena sponsor duit minyak ler :-) Ikut jalan di puncak alam meru klang, sampai klang salah masuk jalan plak sangkut 15 minit. Dalam perjalanan ke Banting terima sms minta alamat rumah aku, nak datang beraya jika aku ada kat rumah. Aku fikir sapa plak ni, rupanya Hana. Takde rezeki la nak datang beraya tahun ni, tahun depan Insyaallah ada umur datang la lagi Hana ye..

Sampai banting nampak macam nak hujan, betul2 sampai depan rumah Wak Wan hujan turun. Wak perempuan nya dan anak2 ada kat rumah, wak wan ke masjid solat zohor. Ada la dalam sejam lebih kita orang minta diri dulu, pergi plak ke labuhan dagang. Rumah ayah angkat kang jamil abang wife aku, dulu masa along kecil rasanya aku ada pergi sekali. Dah lupa kat mana rumah nya, tanya kan kat orang kat situ. Ada plak sorang brother tu baik hati bawa tunjukkan jalan sampai depan rumah wak tu.

Duk sampai dalam 6.30 kita orang minta diri, itu pun di minta nya stay lagi sampai malam. Balik rawang dulu, esok je wife aku hantar mak nya balik sungai besar.

Teringat siang tadi en fazli kata ada program di damansara, aku tel zubir downline suhairi penang. Rupa nya dia di pelangi damansara, kat rumah wak nya la. Semalam aku ada kat sana tak teringat plak nak tel dia. Aku suruh dia tel en fazli, kalau free suruh dia pergi.

Singgah di petronas kat NKVE kota damansara solat maghrib. Anak2 aku nampak MD, nak pulak. Nenek dia orang belanja, aku kata beli bawa balik je. Sampai rumah kul 9 malam...

Kat Damansara hari ni..

Hari ni tak kerja..keluar dalam kul 8.30. Pergi mydin rawang dulu, wife aku nak cari barang katanya. Aku duk dalam kereta je malas nak ikut masuk.

Lepas tu g pasar rawang cari buah plak, sesak juga dengan orang meniaga tepi jalan. Pasar dah besar meniaga gak tepi jalan, buat jalan sesak je.

Lepas beli barang terus ke Damansara, mak mertua aku ada kat rumah abang ipar aku jaga cucu nya sementara dapat cari orang jaga.

Aku ingat nak pergi desa petaling petang ni, tapi ada lagi nampak nya tak selesai. Tak jadi la nampak nya..

Aku online carikan data kad kak tie, data kad yang hari tu tak boleh guna kat laptop dia. Laptop dia guna expresscard, jenis tu mahal bangat dia tak larat nak bayar plak. Budget dalam 300 je, aku orderkan usb modem je. Harga dalam 360 termasuk pos, yang lebih aku sponsor la.

Data kad yg lebih kurang sama aku guna ni dah murah dulu aku beli 450, la ni boleh dapat bawah 300.