Bateri kong!

Salam..

Wife aku tel beritahu kereta tak boleh start! Hah..risau aku kejap. Wife aku kata bila nak star bunyi tat..tat..aku kata biarkan dulu tunggu aku balik. Agak nya bateri dah habis kot, lagi pun dah lebih 2 tahun dah.

Sampai rumah, lepas sembahyang asar aku tengok. On kunci tekan i-charge, hah merah! Memang sah bateri dah kong, cuba start tak boleh pun. Nasib baik habis kat rumah, dibuat habis tengah jalan masa wife aku bawa kemana-mana susah gak. Itu pun katanya nak keluar tadi pergi rawang.

Last aku keluar 2 malam lepas pergi tesco selayang, masa tu aku tak tekan plak i-charge tu. Nampaknya kena la aku spend lagi kat kereta, dua minggu aku tukar 2 biji tayar masa balik melaka. Tapi rasanya memang masa ni kot kena ready tukar mana yang patut tukar, dah lebih 2 tahun aku guna kereta ni. Nasib aku baik ada la duit dari biz aku ni untuk aku spend untuk semua ni, alhamdulillah. Aku kena usaha kembangkan biz aku lagi untuk pastikan semua dalam keadaan baik.

Mana nak cari bateri dah nak malam ni, esok nya la kena cari. Tanya Man harga bateri sekarang pun dalam 240 yang biasa.

0 comments: