Hantar Along ke asrama

Salam...

Siang tadi hantar Along balik ke asrama..lepas daftar dengar taklimat warden dan puan pengetua. Antara isi ucapan nya ialah amaran kepada pelajar2 supaya jangan mengambil barang orang lain tanpa kebenaran, dengan kata lain aku rasa perkataan lain nya mencuri la tu.

Tindakan akan di ambil kepada yang melakukan nya tapi aku rasa tindakan tak sepenuhnya. Barang2 anak aku banyak gak hilang, dengan selipar nya tah berapa pasang yg hilang. Kasut sekolah sera stokin pun hilang dengan baldinya sekali. Apa nak jadi la bebudak samer ni.

Aku pesan pada Along jangan amik barang orang lain, nak pinjam kasi tahu. Tu yang selalu tel nak beli itu ini sebab dah hilang.

Lepas hantarkan barang ke dom keluar kejap belikan bantal plak. Aku pesan belajar rajin2, ni tinggal setahun lagi nak PMR. Tersengeh je dia..

Malam nya plak g daftar bang chik untuk tadika 5 tahun. Pergh total dekat 400 kalah dengan Alongnya..apa nak buat dah Umi nya nak masukkan kat situ..Aku minta bayar dua kali boleh kata nya.

Esok nak uruskan kakak2nya plak..

0 comments: