Adik kerap batuk minggu ni..

Assalammualaikum...

seminggu ni adik asyik je batuk waktu subuh..tak tahu kenapa. siang hari elok plak memain dengan along nya..malah lasak nya macam orang tak asma..

kadang tu aku naik risau plak tengok kan dia lasak main dgn along nya dan yg lain...tak tahu penat...kadang sampai termengah-mengah gelak sakan bila along nya buat lawak..aku memang tak kasi dia main sampai penat..silap gaya sampai terbatuk-batuk..bila batuk tak henti-henti hah mula naik semput nya..

penah sekali aku naik risau bila dia macam susah nak tarik nafas sampai berbunyi kuat..cepat2 aku bawa ke klinik sedut gas...rasanya dah lama gak dia tak sedut gas..

pagi tadi sekali lagi hampir nak mengah batuk..tetiba jer..cepat2 aku sapu kan vick kat dada dan belakang badan..degup jantung aku rasa laju dup..dup..dup, lepas sapu reda sikit dapat sambung tido dia sampai pagi..risau aku kejap.

tu la dia kan..sapa tak sayangkan anak..kalau boleh nak mereka sihat tapi tu dah bahagian dia..

k la stop..kuar anta along jap

0 comments: